18 август 2007

Апокалипто

След като прочетох за него при Петър Събев, реших и го гледах. На мен ми хареса, но не мога да кажа, че съм потресена. Чела съм някои работи и бях настроена предварително за повечето неща. Коментарите за филма са различни. Индианците дори искали да линчуват Мел Гибсън за неговата трактовка на историята. На мен ми допаднаха колоритните костюми, масовите сцени, ефектите, човешкото в отношенията между хората. Макар че не бих го препоръчала за деца под 13-14 години, смятам че могат някои кадри да се използват и като нагледно средство в уроците по история или география. Винаги се запомнат факти, онагледени по свестен начин. Ако не всичко е исторически достоверно (а това е нормално - нали е плод на художествена измислица и тълкуване на историята), може да се покажат онези неща, които отговарят на истината. Чудесен пример са книжките от поредицата "Страховитото в историята" - "Свирепите ацтеки" и "Златните инки".

Няма коментари: