05 юли 2008

Вторични суровини - 1956 година

"Всички те са ценни суровини за нашата промишленост!"


Попаднах на вестник "Сталинско знаме" от 1956 година. За младите свои читатели пояснявам: за кратък период от време гр. Варна се е казвал Сталин. По същото време Шумен се е наричал Коларовград. Сигурно и други стари градове са носели имена на вождове от агресивния социалистически период, но аз се сещам за толкова. Та попадна ми един такъв вестник от 28 януари 1956 г. Освен другите интересни неща, които прочетох, ме впечатли обявата за изкупуване на вторични суровини. Опитах се да я снимам с телефона си и се надявам да можете да прочетете какво се е търсело от предприятието ДСП (Държавно стопанско предприятие).


Само моля, ако някой знае какво е ярантия, да каже. Такава дума не съм чувала даже и още не ми е останало време да ровя по речници.

2 коментара:

Анонимен каза...

Сигурно имат предвид "карантия" под "ярантия", но тогава не са си служили със спелчек, че да им го подчертае

kenkal каза...

Хм, и аз за това се сетих, ама някак не ми се връзва на 100%.