01 октомври 2007

Дим от контакта?

Дори да не звучи правдоподобно, вчера ми разказваха такъв случай и много се смях. После ми стана чоглаво, после обидно, после... реших да го разкажа на повече хора.
Моя позната ми разказва за млад мъж, който прави впечатление на доста успял и заможен човек. Същият обаче живеел в нова кооперация в луксозен мезонет и имал проблеми със съседката си отдолу - разведена жена с две деца. Миналата зима от страна на мъжа била заведена жалба в районното кметство, че от комина, в който е включена камината за отопление на жената от долния етаж, в неговото жилище навлиза дим. След проверка се установило, че на коминното тяло са монтирани контакти?! (б.а. това май е технологически неправилно, дори забранено) Там му било удобно да има контакт за нещо си.
Смях се искрено на глупостта на тоя човек.
После ми доразказаха още, че въпреки констатацията, на жената било забранено да пали печката си, за да не одимява съседа отгоре (наложило се без време да си купува електрически уреди, за да не стоят на студено); че той бил общински съветник от еди-коя си партия и неговия хатър не било лесно да се пречупи; че сега отново се кандидатирал за същата позиция на "слуга на народа" и е голяма клечка; че има и други неприятности- чисто човешки- с други съседи и хората подличко му надраскали новичката кола с гвоздей.
Гадно ми стана. Запитах се дали навсякъде е така - щом влезеш във вихъра на политиката, забравяш човешката си принадлежност. Дали има случай на нормални човешки взаимоотношения между издигнал се и останал в плебса? Дали вече да си прост човек се тълкува само в смисъл да си простак или някои още вярват, че прост значи и обикновен?
Споделете с мен!

1 коментар:

GaN каза...

Значи аз виждам нещата така:

По принцип, когато човек се "издигне" по някакъв начин, той първоначално, неминуемо се "възгордява" и поне за момент си мисли, че е нещо голямо и повече от останалите.
Тук идват на помощ на горкия човек всички механизми на възпитанието и "живота" за да го свалят на земята. Ако сработят - добре. Ако не - по-зле за него.

Когато става въпрос за "издигнал" се човек при нашите политици, тук вече говорим за един много специфичен вид животни, които са уникални по рода си.
Тъй като те са научени, че всичко е позволено за тях (било то, защото ние сме ги научили така или те сами си мислят, че е така) - при тях положението е много сериозно. Там никакви механизми не могат да сработят, защото според мен отдавна политиците са се оформили като отделна прослойка да го наречем, която се подчинява на някакви си свои правила и разбирания.

Това, накратко е според мен.