28 октомври 2007

Стари работи

Чували ли сте за списание "Естрада"? Не съм сигурна колко време е издавано и дали още се издава, но скоро намерих своята сбирка от списания - бях абонирана за цялата `86 година. Вътре се намираха готови сценарии за тържества, рецитали, сценки и интермедии, фейлетони. Ползваха ги хората, занимаващи се с художествена самодейност. Оказа се, че има доста интересни неща. Та, хм... ще ми се да споделя с вас някои нещица.
***
Учен-изследовател тъжно вдига глава от микроскопа и пита колегата си:
- Знаеш ли как точно е обратната дума на "еврика"?
***
Разговор в зоомагазина:
- Да имате случайно малка акула?
- За какво ви трябва? - пита продавачът.
- Искам в края на краищата да дам урок на котарака си - днес той за пети път изяде рибките от аквариума.
***
Телефонно обаждане в полицията:
- Един тип отсреща ме гледа докато се събличам!
- Пуснете завесите, госпожо!
- Не може - намирам се в телефонна будка!
***
Дъщеря пише на майка си: "Мила мамо, щях да ти пратя $5 за рожденния ден, но уви, вече запечатах плика!"
***
ЩАСТИЕТО - Боряна Бакалова
Щастлива ме правят най-дребни неща:
усмивка, приятелско рамо.
Забързана с времето, спирам в снега.
Задавам въпрос, запъхтяна.
Къде ли се крият добрите неща?
Мил жест или хубава дума...
Къде сте, приятели? - питам сама.
Усещам: играта е друга!
Не виждам усмивки, а само проблеми.
Не чувам закачки, а груби шеги.
Най-честите блянове станаха неми,
най-хубави хора продават души...
Завърта се малък, познат карнавал!
Борбата е с "нокти и зъби"...
Тече си живота с възторг и печал,
а щастие има на "Търси се"...
***
Ако те водят за носа, може ли да се смята, че си на екскурзия?
***
Някои клетки едва са се родили и вече са нервни!?
***
- Най-важни са гънките! - обичала да казва дъската за гладене.
***
ЗАГАДКА - сценка от Христо Мледенов (със съкращения)
Ангелова - Добър ден.
Секретарката - Няма го. Другарят Стоянов е в комитета и скоро няма да се върне.
Ангелова - Въобще няма да ме накарате да го чакам. Първо другарят Стоянов е в кабинета си, преди малко го видях да слиза от волгата. И второ не ме карайте да чакам, защото не знаете коя съм.
Ангелова - Аз съм другарката Ангелова. (...) Ние с другаря Стоянов сме спали заедно.
Секретарката - Моля!!!
Ангелова - На едно място. Да, да, да...
Секретарката - Другарю Стоянов! Отвън е... Тя казва, че много ще се зарадвате, защото сте ... С нея заедно сте били... Сте спали заедно.
Стоянов - ??? !!! Поканете я!
Стоянов - Другарко Ангелова, колко приятно! Какво ще пиете- чай, кафе, уиски, а?
Ангелова - Благодаря! Първо да приключим с деловата страна на моето посещение.
Стоянов - Моля, моля.
Ангелова - Ами трябват ми два камиона.
Стоянов - Абсурд!
Ангелова - Но вие забравяте, че ние с вас...
Стоянов - Дааа! Ще видим, ще уредим тази работа. Къде да дойдат?
Ангелова - Ами в зеленчуковата градина.
Стоянов - Абсурд!
Ангелова - Но вие забравяте, че ние с вас заедно сме...
Стоянов - В зеленчуковата градина... Да, за доматите всичко трябва да се направи!
Ангелова - Ето виждате ли как намерихме общ език? Благодаря ви много. Довиждане!
Стоянов - Един момент! Малко ми е неудобно, но бих искал да попитам...
Ангелова - Защо, ние с вас сме толкова близки!
Стоянов - Все пак, къде ние с вас ъъъ...
Ангелова - Какво?
Стоянов - В командировка ли?
Ангелова - Сме спали!
Стоянов - На симпозиум ли?
Ангелова - Сме спали?!
Стоянов - Да!
Ангелова - Ние заедно с вас спахме на годишното отчетно събрание! Помните ли? Седяхме един до друг и от време на време вашата уморена глава клюмваше на моето рамо! Повече нищо не си спомням, защото и аз заспах! - Сега друго какво трябваше? Я да видя... Трябва ми редосеялка! С кого съм спала още... А, с Пенчев! Отивам при Пенчев!
Стоянов - Пада му се! На всичкото отгоре той и хърка на събранията!
:D :D :D
Друг път повече ;)

Няма коментари: