07 януари 2008

Младите и мъдростта

Синът ми имаше гости. Навън вали сняг, фучи, плаши народа. Едно момиче излиза да пуши на терасата и вика за компания едно момче. Предлага му да обуе чехлите (№38-39), които предния път тя беше обувала, за да не се мокри на снега. Неговите крака сигурно се побират в № 44-45! Впечатли ме фразата на момчето: "Бива те за политик! Обещаваш ми нещо, после ми даваш половината!"
За мен тези думи са истинска находка. Като се размисля, политиците правят точно това. Обещават много, изпълняват малко или хич и ние, избирателите, следващия път се опияняваме от новите им обещания, приемаме обясненията за неизпълнението на програмите разбиращо и благоскланно... и пак им вярваме.
Харесах истинската и простичка мъдрост на едно 16 годишно момче. И се сетих за приказката "Новите дрехи на царя", в която пак дете отваря очите на хората за истината. По този повод си мисля, че на децата си трябва не само да вярваме ( защото са умни и мъдростта им е актуална, а не мухлясала и неприложима), а да се вслушваме в мнението им и да искаме съветите им. Много млади хора са готови да ни помогнат, стига да ги потърсим.

Няма коментари: