06 август 2010

Правила? Не на мен тия!

Министри редят псувни, водещи ръсят простотии с един и същи подтекст, интелигентни уж хора се надпреварват да говорят като бай Гичо пъдаря (той на сядане и ставане все на майка благославя и хора, и животн). Същите прокламират, че всеки трябва да се съобразява с нормите на поведение. Ама другите да се подчиняват на писаните и неписаните закони, не те самите!
Правила за водене на разговор? Правила за поведение в обществото? Правила за шофиране, за паркиране, за пресичане на улица?
- Аааааа, не! Не на мен тия! - казват си всички те и си продължават. - Ти мене не ме ли познаваш?
И така всеки един в милото ни българско общество прекрачва някое си правилце, защото "на никого не пречи" и защото ей така му е хубаво - другите да живеят по правила, а той самият - не.
  1. Като една госпожа с много представителна външност, която вчера прерови всички кошници в супермаркета, за да си избере хлебчета. На моята забележка, че в кошниците са поставени за целта вилици и изрично има надпис да не се пипа хляба с ръце, "дамата" обидено отговори, че тя пипа само тези хлебчета, които си взима. Ами тъй де, нали е важна, другите като не са - да ползват вилиците!
  2. Като поредният майстор шофьор, който нямаше днес търпение да изчака двамата си колеги дясностоящи да направят своя ляв завой и другите, чийто път пресече. На майсторите всичко им е разрешено! Който не може да кара, да си ходи на село - на поляната при патките да се упражнява!
  3. Като един умник, който си разширил кухнята с 0.5 кв. м. за сметка на коминното тяло. Трите етажа под него не се нуждаят от комин! Той е на осмия етаж и знае, че те печки на твърдо гориво нямат!
Та нали, ако живеят по правила, всички за големи глупаци ще ги имат?


Крайно време е да спрем да хвалим правилата на хората в другите страни, ами да вземем собствените си простички мънички правилца да спазваме. Може да се научим и съгласно големите правила по тоя начин да живеем.

11 коментара:

Unknown каза...

"Какви правила вааа, сига сми димукрация!" - и това съм чувал и не зная какво да му кажа :(

Анонимен каза...

Бих се подписал под този постинг, поздрави:)

kenkal каза...

Кръстьо, аз също често не знам какво да кажа. Особено като ми кажат: "ш`си праа к`вот си искам - аз права и`ам!"

kenkal каза...

Благодаря, Вальо :)

Черната царица каза...

Наистина трябвада ПРЕСТАНЕТЕ да се учудвате на хорските глупости.

kenkal каза...

Черната кралица, никой не се учудва на хорските глупости. Ядосват ме и ми пречат. Това споделям.

Unknown каза...

Не съм черноглед, но май вместо нещата да се оправят-стават по зле.

diandra каза...

Ако всеки спазваше правилата и си вършеше своята работа, както трябва - докъде ли щяхме да сме стигнали вече!

kenkal каза...

Емо, и моето впечатление е такова, колкото и да не ми харесва това. :(

diandra, не знам докъде. Знам само, че нямаше да откриваме все нови и нови дъна, от които уж да се изтласкваме нагоре.

Lety каза...

Много точно казано.
Лошото е, че хората от типа "ама какво толкова, аз на никого не преча, защо да спазвам правилото" се умножават лавинообразно.
Истината е, че докато за извършено нарушение не започне да се налага бързо и адекватно наказание, без вратички и компромиси, все по-зле ще става.

kenkal каза...

Lety, този тип хора се увеличават, точно защото няма адекватни наказания. А дето не пречели на никого, не е вярно. Със сигурност пречат.