16 октомври 2011

Съвет за семейно щастие

Баща ми неведнъж е разправял за това как са се събрали с майка ми. 
Не за това обаче ми е думата днес.
Днес ми е мерак да разкажа за това какъв съвет е получил той навремето относно семейното щастие. Дали това е тайната - сами преценете.
Та такааа. 
Родителите ми били отскоро семейство. Баща ми бил някъде из крайградските ниви по някаква работа. Случило се да поседне за почивка под едно дърво заедно с един възрастен човек - бай Димитър (ако не греша). От дума на дума мъжете стигнали и до семейството - как отскоро  е женен, как още се страхува дали е случил на добра жена...
Бай Димитър му казал:
- Слушай, момче!  От мене едно да знаеш! С добра дума всичко се оправя. И още! Една ябълка на пътя да намериш, сам недей да я ядеш! Занеси я вкъщи и двамата я изяжте! По-сладко ще ти бъде! 
И така прави баща ми до ден днешен. Дали това е тайната, не знам, но животът им в разбирателство и грижа един за друг е преминал досега. И по всичко личи, че така ще продължава.

3 коментара:

Petya каза...

Определено е ценен съвет и би повлиял положително семейното щастие. Аз бих добавила и сплотеността в кризистни ситуации. А какъв е твоят съвет?

kenkal каза...

Моят съвет ли? Аз не съм ветеран в семейния живот, но все пак мнение имам. :)
Според мен е много важно хората, живеещи заедно, да проявяват чувството си за хумор и да не говорят за недостатъците на партньора си пред другите в стил "Той моя.../ Тя мойта..."
Като изходим от презумпцията, че съвършени хора просто НЯМА, по-добре е да не "ковем" любимия си пред другите.

Petya каза...

Да, съгласна съм и с твоето предложение.