28 август 2015

До Метеора по голяма Богородица - начало

Някога бях чела за манастирите, разположени по изолирани една от друга скали, до които се стигало само чрез импровизирани и страховити "асансьори". Бях чела, бях гледала някакви неща, но не бях и сънувала, че ще ми се отдаде възможност да ги посетя.
А това се случи. Това лято. Само преди десетина дни бях там, качвах се по стълбите към манастирите и се възхищавах от сътвореното от природата и от хората в Метеора.
А Метеора е комплекс от манастири, изградени върху високи скали, в една долина в централна Гърция с интересна геологическа история и не по-малко интересна история на изграждане, заселване и обитаване на всяка една света обител. Информацията в мрежата е изчерпателна и богато илюстрирана.
Моето писание е за това какво преживяхме и какво ще помня от трите (защо само толковаа) дни в Гърция.
Пътувахме с туристически оператор Doors travel по същата оферта, която и сега се отваря в сайта им. Отношението на двамата екскурзоводи и професионализма на шофьора бяха класни. Учтиви, точни и отзивчиви, те направиха нашето пътуване наистина приятно. Отговаряха с готовност на безкрайните ни въпроси, изчакваха и най-бавните да изкачат или слязат всички стъпала, насърчаваха откривателския дух на по-ексцентричните туристи от групата.
Добра идея за нашето пътуване беше въоръжаването с анатомични облегалки за автомобил, които направиха дългото седене в автобуса комфортно.  Ние си ги купихме за автомобила, но си ги взехме за екскурзията и направихме добре. Втората добра идея беше да си ползвам туристическите щеки за качването и слизането по стотиците стъпала към и от манастирите. Те ми даваха възможност да поддържам равномерно темпо и да щадя кръста и мускулите на краката. Като имаме предвид, че пролетта и лятото ми бяха посветени на борба с дискова херния и болките в кръста и краката, тези катерения на стълби биха били невъзможни за мен без щеките.
Та значи помощните средства се оказаха от особена важност за цялото мое пътуване.


Няма коментари: