16 март 2010

На концерт

Снощи бяхме на концерт на "Епизод". Очакванията ми за препълнена зала не се оправдаха. В залата я имаше 300-350 души, я нямаше. Все пак концертът беше хубав.
На мен обаче не ми хареса това,
  • че солистът ходеше по сцената през цялото време без връзка с пятото;
  • че на няколко пъти изказва благодарности на публиката с гръб към нея;
  • че когато едно момче се качи на сцената в явен изблик на еуфоричен патриотизъм (пееха "Батак"), той не влезе в никакъв контакт с него.
От друга страна ми допада опитът на групата да възпитава в патриотизъм.
Харесва ми това,
  • че "Епизод" изпълняват класически литературни творби без да пипат текстовете (има малки изключения);
  • че момчетата и момичетата знаят текстовете на Вазов, Ботев и Яворов наизуст и пеят с тях (при това ги пеят с удоволствие);
  • че дават пример на поведение - преди да започне песента по "Новото гробище над Сливница" на Вазов, солистът прикани публиката да падне на колене и всички го направиха, а в края изпяха Химна и всички бяха застанали мирно (икой не се въртя и не се мърда, както често се случва).
В края на краищата хората пеят рок и то на български. Допринасят по свой начин за това младите да изпитват патриотични чувства. И това според мен не е за подценяване. Жалко, че снощи залата беше почти празна.

Няма коментари: